Tiedote puutarhoille: Ilmoittautuminen Avoimet Puutarhat-tapahtumaan alkaa!

Avoimet Puutarhat (avoimetpuutarhat a puutarhaliitto.fi), 18.4.2023

Avoimet Puutarhat järjestetään tänä vuonna heinäkuun 9. päivä, klo. 12–17.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on alkanut sivuilla www.avoimetpuutarhat.fi. Mukaan teemapäivään voi ilmoittautua tuttuun tapaan oman puutarhaprofiilin kautta rastittamalla kohdan ”Osallistuu teemapäivään 2023”. Ilmoittautuminen päättyy 1. kesäkuuta, jonka jälkeen osallistujille postitetaan materiaalia, joka auttaa tapahtuman toteutuksessa. Huomioithan, että piilotamme kaikki ne puutarhaprofiilit, jotka eivät ole mukana teemapäivässä pariksi viikoksi ennen teemapäivää.

Jaana jälleen Avointen Puutarhojen apuna
Avoimet puutarhat -tapahtumaa koordinoi myös tänä vuonna Jaana Ojanen. Hän auttaa ilmoittautumisissa, profiilien luomisessa ja päivityksissä. Parhaiten hänet tavoittaa sähköpostitse osoitteessa avoimetpuutarhat@puutarhaliitto.fi. Puhelimitse: 050 518 5715.

Säveliä puutarhassa
Avoimet Puutarhat -tapahtuman teemana tänä vuonna on Puutarhan sävelet. Puutarhan säveliä voivat olla luonnon äänet lintujen laulusta sirkkojen siritykseen. Tapahtuma kannustaa lisäksi järjestämään musiikkituokioita tai pieniä puutarhakonsertteja vierailijoiden iloksi.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Puutarhaliitto ry ja Svenska Trädgårdsförbundet rf. Tapahtuman yhteistyökumppaneina ovat Maiju ja Yrjö Rikalan sekä Ljudmila ja Nikolai Borisoffin puutarhasäätiöt sekä Kotipuutarha-lehti, Martat ja Kekkilä. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä eurooppalaisen Rendez vous aux Jardins -verkoston kanssa.

Lisätietoja:

Tapahtumavastaava Timo Taulavuori Puutarhaliitto ry, timo.taulavuori@puutarhaliitto.fi p. 040 745 3005

Tapahtumakoordinaattori Jaana Ojanen, Puutarhaliitto ry, jaana.ojanen@puutarhaliitto.fi p. 050 518 5715