AJANKOHTAISTA

Uusimmat tiedotteet ja ajankohtaiset asiat puutarhoilta

Tiedote puutarhoille: Vielä ehdit ilmoittautua mukaan Avoimet puutarhat –teemapäivään!

Avoimet Puutarhat (avoimetpuutarhat a puutarhaliitto.fi), 15.5.2023

Tämän vuoden yhteiseurooppalainen teema on Puutarhan sävelet, jolloin sekä luonnon että musiikin äänet saavat kuulua puutarhoissa. Ilmoittautumisaikaa tapahtumaan on kesäkuun 1. päivään saakka. Mukaan voi ilmoittautua tuttuun tapaan oman puutarhaprofiilin kautta rastittamalla kohdan ”Osallistuu teemapäivään 2023” tai lähettämällä osallistumisilmoituksen meille osoitteeseen: avoimetpuutarhat a puutarhaliitto.fi

Materiaalikirje puutarhoille
Postitamme materiaalikirjeen (porttiviirin ja nimitarrat) kaikille puutarhoille kesäkuun alkupuolella. Tarkastathan, että postitusosoitteesi on oikein profiilissasi, niin materiaalilähetys löytää perille. Teemapäivään liittyvät isäntäväen tukimateriaalit ovat nykyään sähköisessä muodossa osoitteessa www.avoimetpuutarhat.fi kohdassa ”Tapahtumainfoa” |”Materiaalit”.

Muista tarkastaa profiilisi tiedot
Käy läpi puutarhasi tiedot! Teemapäivään osallistuja, tarkasta, että puutarhasi on varmasti ilmoitettu mukaan teemapäivään, se on näkyvissä sivustolla ja muut tiedot ovat ajan tasalla. Muistathan myös päivittää puutarhaprofiilisi, vaikka et tänä vuonna osallistuisikaan teemapäivään.

Profiilin poisto
Jos et enää halua puutarhasi olevan mukana sivustollamme, voit poistaa profiilin sivustolta itse tai pyytää meitä poistamaan sen. Poistamiseen tarvitsemme kirjallisen pyynnön esim. sähköpostilla osoitteeseen: avoimetpuutarhat a puutarhaliitto.fi Käytä aina tätä vaihtoehtoa, jos et halua vierailijoita puutarhaasi edes sopimuksesta. Voit rekisteröityä uudelleen milloin vain ja luoda uuden puutarhaprofiilin verkkopalvelussamme.

Välitä tietoa teemapäivästä
Puutarhaliitto lähettää usean lehdistötiedotteen teemapäivästä, mutta tämän lisäksi on hyvin tärkeää, että puutarhat ovat myös yhteydessä paikallisiin tiedotusvälineisiin. Tätä varten olemme tehneet valmiin tiedotepohjan, jota voit käyttää tiedottamisessa. Löydät mallipohjan täältä.
Tapahtumasta voi myös tiedottaa sosiaalisessa mediassa. Instagramissa voi seurata ja tiedottaa teemapäivästä: #avoimetpuutarhat ja #avoimetpuutarhat2023 -tunnuksilla.

Jaa puutarhataitosi
Marttaliitto ja Puutarhaliitto (PUUHA-hanke) haastavat kotipuutarhureita jakamaan taitojaan muille. Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa jäsenten osaamista, edistää puutarhataitojen siirtymistä eteenpäin ja koota taitoja kaikkien saataville. Puutarhataitoja voit jakaa muille kampanjasivulla ”Jaa puutarhataito”, josta löydät myös lisätietoja kampanjasta ja palkinnoista.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Puutarhaliitto ry ja Svenska Trädgårdsförbundet rf. Tapahtuman yhteistyökumppaneina ovat Maiju ja Yrjö Rikalan puutarhasäätiö, Ljudmila ja Nikolai Borisoffin puutarhasäätiö sekä Kotipuutarha-lehti, Martat ja Kekkilä. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä eurooppalaisen Rendez vous aux Jardins -verkoston kanssa.

Lisätietoja:
www.avoimetpuutarhat.fi ja www.oppnatradgardar.fi

Tapahtumavastaava Timo Taulavuori Puutarhaliitto ry, timo.taulavuori a puutarhaliitto.fi p. 040 745 3005
Tapahtumakoordinaattori Jaana Ojanen, Puutarhaliitto ry, jaana.ojanen a puutarhaliitto.fi p. 050 518 5715