AJANKOHTAISTA

Uusimmat tiedotteet ja ajankohtaiset asiat puutarhoilta

Tiedote puutarhoille: Avoimet puutarhat ensi sunnuntaina 9.7.2023

Avoimet Puutarhat (avoimetpuutarhat a puutarhaliitto.fi), 3.7.2023

Valtakunnallista teemapäivää vietetään ensi sunnuntaina, 9.7.2023 klo. 12–17, jolloin jälleen kerran aukeaa lähes 850 puutarhaporttia niin yksityisissä puutarhoissa kuin siirtolapuutarhoissa. Sivustolla www.avoimetpuutarhat.fi voit tutustua kaikkiin tapahtumassa mukana oleviin puutarhoihin.

Vuoden Avoin Puutarha 2023 -yleisöäänestys
Puutarhaliitto ry etsii Vuoden Avoin Puutarha 2023 -kunniamaininnan saajaksi puutarhaa, jossa on onnistuttu herättämään aisteja Avoimet puutarhat -teemapäivänä 9.7.2023. Puutarhoissa vierailleita pyydetään lähettämään omat ehdotuksensa kunniamaininnan saajaksi perustelujen, kuvan ja mahdollisen videon kera. Vuoden Avoin Puutarha 2023 -kunniamaininnan saanut puutarha julkistetaan syyskuussa 2023. Yleisöäänestykseen voi vastata täällä. Vastausaika yleisöäänestyksessä on 9.7.2023 klo 12.00 - 16.7.2023 klo 12.00.

Kekkilän kuvakilpailu
Monivuotinen tapahtuman yhteistyökumppani, Kekkilä Oy, julkistaa kuvakilpailun tapahtuman aikana (26.6. – 14.7.2023). Kuvakilpailun ohjeisiin voi tutustua Kekkilän kotisivuilla. Kuvat osallistuvat kilpailuun #avoimetpuutarhat ja @kekkilagarden-tägäysten avulla.

Muistutus teemapäivään osallistuville puutarhoille
Jotta tapahtuma sujuisi hyvin ja olisi mieleenpainuva sekä puutarhan omistajalle että vierailijalle, otattehan ystävällisesti huomioon seuraavat asiat:
• Tapahtumapäivään ilmoittautuneen puutarhan tulee olla avoinna 9.7.2023 vähintään kello 12–17 eikä vain ”sopimuksen mukaan”, sillä silloin vierailijan on saatava vierailla kohteessa ilmoittautumatta. Kyseisestä ajankohdasta poikkeavia aukioloaikoja emme voi hyväksyä tapahtumapäivänä.
• Vierailusta ei saa periä pääsymaksua teemapäivän aikana.

Lisätietoja sähköpostitse osoitteella: avoimetpuutarhat a puutarhaliitto.fi
Pyrimme vastaamaan sähköpostikyselyihin viimeistään muutaman päivän viiveellä.

Teemapäivään liittyvät isäntäväen tukimateriaalit ovat nykyään sähköisessä muodossa osoitteessa
www.avoimetpuutarhat.fi kohdassa ”Tapahtumainfoa” |”Materiaalit”.

Tapahtumapäivänä 9.7.2023 klo 10–17 kyselyihin vastaavat:
Timo Taulavuori puh. 040 745 3005
Jaana Ojanen puh. 050 518 5715

Reaaliaikainen tiedotus pyritään hoitamaan www.facebook.com/avoimetpuutarhat kautta sekä www.avoimetpuutarhat.fi ja www.puutarhaliitto.fi sivuilla.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Puutarhaliitto ry ja Svenska Trädgårdsförbundet rf. Tapahtuman yhteistyökumppaneina ovat Maiju ja Yrjö Rikalan puutarhasäätiö, Ljudmila ja Nikolai Borisoffin puutarhasäätiö sekä Kotipuutarha-lehti, Martat ja Kekkilä. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä eurooppalaisen Rendez vous aux Jardins -verkoston kanssa.